Stress
Zorg

Omgaan met stress na een burn out

Leren omgaan met stress, dat adviseerde mijn huisarts me na mijn burn out. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Stress vermijden werkt natuurlijk ook niet want overal is wel iets van stress. Stress om de kinderen op tijd op school te krijgen, stress in de file omdat je te laat komt voor een afspraak, stress op je werk voor een deadline, stress door financiële zorgen, stress door een slechte relatie, noem maar op. Daarom kun je het beste leren hoe je moet omgaan met stress om te zorgen dat stress geen langdurige klachten oplevert.

Omgaan met stress

Omgaan met stress met een stressbehandeling

In mijn zoektocht heb ik een aantal dingen geprobeerd. Zo ging ik op yoga, wat niks voor mij was. Ook volgde ik een cursus mindfullness. Heel interessant maar in de praktijk kwam er weinig van terecht. Uiteindelijk kwam ik terecht bij Praktijk Yugen. Hier volgde ik een aantal stressbehandelingen. Tijdens deze behandelingen ervoer ik een diepe ontspanning waardoor mijn energielevel steeds meer aangevuld werd. Bovendien kreeg ik door de gesprekken steeds meer vat op wat voor mij de grootste stress triggers zijn. Ik kreeg tips en handvatten om deze triggers de baas te blijven. Ik merkte al snel dat ik beter in mijn vel kwam te zitten.

Voeding

Een gezonde levensstijl zorgt voor meer energie

Naast deze behandelingen ben ik ook weer gaan sporten. Een echte uitlaatklep voor mij. Ook let ik meer op mijn voeding zodat ik gezond en fit blijf. Hierdoor heb ik meer energie. Een gezonde levensstijl met beweging, goede voeding en voldoende ontspanning. Daarnaast blijf ik alert op de facturen die voor mij stress veroorzaken. Hierdoor functioneel ik beter. Natuurlijk heb ik nog steeds wel eens last van stress. Maar ik kan er nu wel voor zorgen dat het minder vat op me krijgt waardoor ik minder last heb van langdurige klachten.